Waarom deze training?
Er wordt van leidinggevenden verwacht dat zij regie nemen in de begeleiding van een medewerker die zich ziekgemeld heeft. En liever nog dat zij ervoor zorgen dat hun medewerkers niet gaan
verzuimen. Dat de medewerkers duurzaam inzetbaar blijven en dat de leidinggevende op het juiste moment de goede gesprekken weten te voeren. Ook als het minder leuke of zelf confronterende gesprekken zijn.
Dit wordt vandaag de dag gezien als een logische wetmatigheid, maar wat wordt er dan precies van jou verwacht en hoe pak je het aan? Wat moet je nu wel of niet bespreken? Benader je hem of haar als iemand die ziek is? Mag je ook iets verwachten van die medewerker en hoe maak je in het kader daarvan verantwoordelijkheid bespreekbaar? Hoe stimuleer je een medewerker om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen? En hoe voer je een gesprek waarin je hard op de inhoud blijft maar zacht op de relatie? Verzuim kan ingewikkeld zijn en wordt snel ervaren als vervelend, lastig, tijd en geld rovend.
Bovendien: met al die nieuwe wetten en regels mag je niets meer doen als werkgever.
De vraag is hoe kun je verzuim eigenlijk voorkomen of terugdringen? Hoe kan je Duurzame inzetbaarheid stimuleren en hoe voer je de moeilijke gesprekken en het goede gesprek met je
werknemers?
Voor wie is deze training?
Dit programma is bedoeld voor leidinggevenden, HR-professionals en coaches.
Deze trainingsprogramma bestaat uit drie trainingen De eerste bijeenkomst heeft als thema “Regie op Verzuim”, de tweede training heeft als thema, “Duurzame inzetbaarheid” en de derde training heeft als thema, “Gespreksvaardigheden” die ieder worden opgevolgd door twee intervisie bijeenkomsten.
Tijdens de interactieve training wordt ook uitgebreid ingegaan op de casuïstiek die de deelnemer inbrengt. Hierdoor wordt een duidelijke en directe vertaalslag gemaakt tussen de theorie en de praktijk. Met als resultaat dat de deelnemers direct aan de slag kunnen en gaan met de aangeboden kennis en vaardigheden.