Oordeelloos Communiceren

Waarom deze training

Of het nu een afstemmingsgesprek, verzuimgesprek, een functioneringsgesprek of vitaliteitsgesprek betreft: In alle gevallen wil je als gespreksvoerder graag aansluiten bij de ander om zo tot een goed gesprek te komen.

Maar hoe doe je dat nu precies? In een gesprek kunnen oordelen en reacties daarop onbedoeld een grote rol spelen en zelfs leidend worden. Voor je het weet, lijkt het alsof er nog wel contact is, maar is er nog verbinding? Informatie wordt nog wel gedeeld, maar waar gaat het gesprek precies over? Ben je je bewust van je eigen referentiekader en welk effect dat heeft in een gesprek? Ben je in staat om de juiste vragen te stellen waardoor de ander zich gehoord en gezien voelt en tevens vanuit vertrouwen eigen verantwoordelijkheid gaat nemen?

In deze training wordt je wegwijs in de wereld van oordeelloos communiceren. Met als resultaat dat je het eigen bewustzijn in gesprekken vergroot, je in staat bent om de juiste vragen te stellen waardoor de ander zich gehoord en gezien voelt en tevens vanuit vertrouwen eigen verantwoordelijkheid gaat nemen.

Kort gezegd: je vergroot jouw verbinding met de ander en je bereikt meer in de samenwerking.

Wat biedt de training

Wat leer je?

Oordeelloos communiceren is een methode die ons leert te zeggen wat we willen… én te horen waar het bij de ander om gaat. Het is een taal van compassie waarmee we een (onbewuste) machtsstrijd overstijgen en streven naar een samenwerking vanuit vertrouwen. Het is een wijze van communiceren die moralistische oordelen in ons taalgebruik vermijden en die focust op de waarneembare feiten en wat er nu leeft of speelt. Met als resultaat een bewustwording van denken, voelen en handelen en het kunnen bijdragen aan begrip, samenwerking en respect in relaties.

Het doel van deze training is het verruimen van kennis en bewustwording en het ontdekken van nieuwe manieren van communiceren om een betere verbinding te krijgen met je gesprekspartner en jezelf. Deze interactieve training is een mix van theorie, praktijk en oefeningen.

Tijdens de bijeenkomst krijg je inzicht in de volgende aspecten:

  • Oordelen is geen aan/uit knop.
  • Wat kan oordeelloos communiceren opleveren in de (zakelijke) relatie.
  • Waarom gaat het zo vaak mis in de communicatie met elkaar.
  • Hoe kan je ontdekken waar jouw verantwoordelijkheid ligt, begint en stopt.
  • Hoe kun je met elkaar in contact blijven als de emoties opspelen in het gesprek.
  • Het geeft jezelf en de ander de kans om te leren om op een positieve, eerlijke en open manier met elkaar en anderen om te gaan.

Informatie

icoon-locatie-informatie-trainingen

Locatie

Incompany

icoon-duur-informatie-trainingen

Duur

Twee dag delen, kan aaneensluitend

icoon-kosten-informatie-trainingen

Kosten

Kosten zijn op basis van een offerte

icoon-deelnemers-informatie-trainingen

Deelnemers

Maximaal 12 deelnemers per training

Sfeerfoto-home-Verander-Groep

"Door niet te oordelen creëer je stilte in je hoofd"

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten